יום רביעי, 4 בינואר 2012

5 דרכים להשגת אושר בר-קיימא


בואו נודה בזה: איסוף של המוני קיצור דרך בונים את האשליה שאנו שמחים. בעזרת שפת הגוף ניתן ללמוד, לנצל ואף לעזור לנו לחפות על חוסר הביטחון שלנו. למרות שזה יכול לעבוד בהתחלה, אלא אם כן יש לנו אושר פנימי, אנחנו רק ניצור סדקים.

ישנם יתרונות רבים בכך שתהיה מאושר לשיפור המשחק הפנימי שלך. האושר גורם לנו לחשוב בבהירות רבה יותר והוא יכול אפילו לשפר את הבריאות הפיזית שלנו. ברור כי תוצאותיו של אושר יכולים להיות השפעה חיובות על המשחק החיצוני שלך.


הנה 5 טיפים להשגת אושר בר קיימא:

1. חיוך

כפי שאתה בוואי יודע, המצב הגופני והנפשי שלנו מאוד קשורים זה לזה. שינויים קטנים בפיזיולוגיה שלנו יכולים לבצע שיפורים ענקיים במנטליקה שלנו.

אנחנו מחייכם כאשר אנו שמחים, כלומר בעזרת כפייה על חיוך, אנחנו יכולים לעורר אצלנו רגשות של אושר. עם זאת, חיוך מאולץ לא בהכרח יגרום לך להרגיש טוב יותר. אם כבר, זה יכול לגרום לך להרגיש קצת מטומטם. לכן, כאשר אתה מבצע את התרגיל הבא, לחייך באמצעות זיכרון מצחיק או מחשבה נעימה. כך באופן טבעי תייצר אנרופינים החשובים כל כך, כי הם המפתח לאושר.

1. הגדר שעון מעורר בפלאפון כך שיצלצל כל שעה.

2. כאשר אתה שומע את הצפצוף, שב זקוף, תנוחה זקופה מסייעת גם כן לשיפור האושר שלך.

3. תנסה לחייך בטבעיות (חשיפת השיניים), והחזק את החיוך כ-30 שניות.

4. תרגיש טוב יותר!

2. בזבז את הכסף שלך על חוויות, לא פריטים.

מחקרים הוכיחו כי פריטים שאתה רוכש יכולים להביא לך אושר לטווח קצר. שימוש נבון הרבה יותר בכסף שלך הוא קניית חוויות אשר יצרו זכרונות חיוביים. אתה לא צריך להשתגע, למרות שקפיצת באנג'י יהיה חוויה מדהימה, יציאה לקולנוע גם כן תהיה מתגמלת (וגם הרבה יותר טובה לארנק).

3. נסח מחדש חוויות שליליות.

דברים רעים קורים מדי פעם, קל וטבעי לתת לדברים האלא לדכא אותך. אבל על ידי ניסוח מחדש של חוויות שליליות, אתה יכול בעצם להמשיך הלאה הרבה יותר מהר.

רבים מאיתנו רואים את החוויות בשתי דרים: חוויה חיובית או שלילית. אבל אם אתה חושב על זה, למעשה יש הרבה יותר. כל ניסיון מלמד אותנו משהו, אפילו אם זה משהו פשוט כמו הימנעות מנושאים מסוימים.

תרגיל אחד מהיר שאני מציע לך לנסות הוא לחשוב על הדברים הכי טובים בטעויות שלך. כולנו מפשלים מדי פעם, אבל לעתים קרובות ה'טעויות' האלו מובילות להזדמנויות חדשות שעיצבו את האנשים שאנו היום. אולי פוטרתה עבודרך, ובספו של דבר פגשתה בחורה מדהימה בדרכך לעבודה החדשה. ואולי כאשר אתה נכשל בבחינה בסופו של דבר אתה מתוגמל מבחינה חינוכית הרבה יותר.

4. תהיו אחראים על האושר שלכם

ברגע שתוכל להפסיק להסתמך על גורמים חיצוניים ותדע לשלוט באושר שלך, תמצא אושר הרבה יותר בר קיימא.

מחקר שנערך על ידי קנת שלדון מגבה את זה. בניסוי שלהם הם בדקו שתי קבוצות של משתתפים על מנת לבדוק את רמת האושר שלהם. הקבוצה הראשונה חוותה עליה באושר שלהם באמצעות "שינוי נסיבתי" כגון מעבר בית או קבלת עלייה במשכורת. הקבוצה השנייה חוו "שינוי מכוון", על ידי שינוי קריירה או התחלת תחביב חדש.

החוקרים המשיכו לרשום את רמות האושר שלהם במשך כמה שבועות ובסוף התוצאה יצא מפתיעה. הקבוצה שחוותה שינוי מכוון נשארה מאושר להרבה יותר זמן. החוקרים הגיעו למסקנה שהקבוצה שחוותה "שינוי נסיבתי" סבלה מהתרגלות, זוהי הייתה הנעה זמנית עד שהתרגלו כבר לבית ורצו דבר אחר.

אז אם אתה רוצה להישאר מאושר למשך זמן רב, צא מאזור הנוחות שלך ונסה משהו חדש.

5. תן קצת, תקבל הרבה

אני לא בהכרח אומר לך שאתה צריך לתת לאנשים כסף כדי להרגיש טוב יותר עם עצמך (אם אתה מרגיש כך, אני מוכן למסור לך את הפרטים שלי)" אלא פשוט לתת משהו לנזקקים (בין אם פיזית או רגשית), זה יכול לתת לך דחיפה ענקית באושר.

זה אינו גיבוב של שטויות היפיות, המדע הוכיח כי שני אזורים בעומק המוח פעילים יותר כאשר אנחנו נותנים יותר מאשר אנחנו מקבלים. אז להשקיע כמה דקות (או 5 שקלים) על חבר כל פעם ואתה במהירות תקצור פרסים רגשיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה