יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

מי את/ה? מה טיבך

קח לך כמה דקות לשקול את השאלות הבאות בדבר האופן שבו אתה רואה את עצמך, איך לדעתך אחרים רואים אותך, ואילו איכויות נראות לך חשובות אצל אחרים.


  1. באילו חמש מילים היית משתמש לתאר את עצמך? 
  2. באילו חמש מילים נראה לך שאחרים היו משתמשים לתאר אותך?
  3. האם המילים דומות? אם לא, מדוע לדעתך יש הבדל?
  4. פרט להתייחסות להופעתך החיצונית, מהי המחמאה הטובה ביותר שמישהו היה יכול לתת לך?
  5. מהן לדעתך שלוש התכונות החשובים ביותר אצל ידי? שותף לעסקים? בן זוג?
אהבה מתוכננת היא שורת צעדים שעוזרים לך להתחבר עם הניגוד התואם שלך. זה לא קר ומחושב, ואין בכך התפשרות על פחות מהטוב ביותר. להפך, יש כאן הבנה של תהליך ההתאהבות עם האדם הנכון, ונקיטת צעדים מכווונים על מנת לגרום להתאהבות כזו לקרות. אהבה מתוכננת שואהבת מנסיונם של אלה שעשו את זה נכון וחיים בזוגיות מאושרת ארוכת טווח, אך היות ששגיאות הן במקרים רבים המורים הטובים ביותר, היא לומדת גם מאלה שעושים תמיד את כל הטעויות האפשריות.

דרך האהבה המתוכננת משתמשת בעושר של שפת-הגוף, ובשאר טכניקות של שפה, כדי לעזור לך להפיק את המיטב מגופך, מאישיותך ומכישורי השיחה שלך. נתחיל בכך שתבחן את הדיבור העצמי שלך, המונולוג הפנימי, הערכים והמניעים, ותבחן את סוג האדם שאתה חושב שאתה. אחר כך תתבונן באישיותך ובאפיוני ההתנהגות שלך. האם אתה טיפוס מוחצן או מופנם? האם אתה רציונלי או רגשי? האם אתה טיפוס ויזואלי, פיזי, קינסתטי או שמיעתי (ראייה, מגע, תנועה או שמיעה)? אחרי שתרכוש הבנה טובה יותר לגבי עצמך, תוכל לגשת לשאלה עם איזה סוג של אדם אתה עשוי ליצור קשרי אהבה מוצלחים - לאהוב אותו להיאהב על ידו תוך התאמה הדדית. 

כשאתה (או את) יודע מה אתה מחפש, אתה יכול לכוונן את עצמך כהלכה, ולשכלל את האופן שבו אתה מציג את עצמך על מנת ליצור רושם ראשוני מעולה. אתה יכול לשפר את כישורי ההתחברות שלך באופן שיקדם את יכולתך ליצור כימיה הדדית ולמצוא מכנה משותך. משם אתה יכול לדאות במהירות לאינטימיות באמצעות חשיפה עצמית, תוך שיתוף במידה פרטי מהסוג שקושר יחד שני בני-אדם. אלמד אותך לכוון כהלכה את העיתוי, את רמת הסיכון ואת הריגוש בכל התהליך, כך שתוכל להתקדם דרך השלבים באופן העילי והטבעי ביותר שאפשר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה