יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

שלבי האהבה

אם תשדר את המסרים הלא-נכונים, או תשתמש במילים הלא-נכונות, כל העניין עלול להתפוגג באותה מהירות שהחל, אפילו אם הפוטנציאל קיים.

הסיבה שקשה כל כך להגדיר את האהבה היא שאהבה איננה דבר שאתה יכול לרכוש, כמו מיטה זוגית גדולה. היא גם לא בריכה שאתה יכול לצלול אליה. אהבה היא תהליך. היא משהו שאתה עושה או שקורה לך, והיא מכלול הרגשות והתחושות הפיזיות שמתלוות אליו. התהליך הממשי של התאהבות נפתח ומתגלגל ברצף טבעי דרך ארבעה שלבים: משיכה, חיבור, אינטימיות ומחויבות. השלב הראשון סובב בעיקרו סביב משיכה גופנית, ומופעל בעקבות סימנים לא מילוליים שאנחנו משדרים באמצעות שילוב של יחס, סממנים פיזיים ולבוש - ההופעה החיצונית הכללית. שלושת השלבים הבאים סובבים בעיקרם סביב משיכה נפשית או רגשית, פיתוח אינטימיות ושיתוף בדברים פרטיים. ונחשו מה? ברוב המקרים הכול מתחיל עם מבטח וחיוך.

השלב הראשון ביצירת קשר חדש הוא משיכה. בלי משיכה שום דבר לא קורה. אנחנו עסוקים כל חיינו בסקירה ובבדיקה הדדית - במיוחד במפגש עם זרים. זה הטבע שלנו לנהוג כך. האומדן המיידי שאנו עורכים כשאנחנו פוגשים אדם לראשונה נקרא "תגובת לחימה-או-בריחה", אבל השם מטעה במקצת: זאת למעשה תגובת לחימה, בריחה או משיכה. כל מפגש חדש טומן בחובו איום או הזדמנות. אתה קובע במהירות: האם האדם הזה הוא ידי או אויב, הזדמנות או איום, מושך או דוחה? לכל אחד יש אידיאליים והעדפות משלו, רובם כאלו שהושפעו על ידי החברה, התקשורת, ההורים ובני שכבת הגיל. יש אנשים שגורמים לנו להרגיש מאוימים, אחרים גורמים לנו לחוש מבוכה, ויש אנשים שגורמים לנו לחוש משיכה מיידית. ככללל, אנחנו נמשכים לאנשים שנראים לנו מתאימים להעדפות ולאידיאלים שלנו.

אם שני אנשים נפגשים ונמשכים זה לזה, טוב ויפה - הדרך סלולה לשלב השני בדרך לאהבה: חיבור. אם תשדר את המסרים הלא-נכונים, או תשתמש במילים הלא-נכונות, כל העניין עלול להתפוגג באותה מהירות שהחל, אפילו אם הפוטנציאל קיים. אם תשדר את המסרים הנכונים, ותאמר את הדברים הנכונים, החיבור יהיה קל ונוח. זה הזמן לעבור לשלב הבא - יצירת סוג כלשהו של אינטימיות. זה השלב שבו אתה מדובב את האדם שמולך וגורם לו להמשיך לדבר.

יש שני סוגי אינטימיות, רגשית ומינית. אתר זה עוסק בעיקר באינטימיות הרגשית. מעבר לכך שנלמד כמה טכניקות חיזור טעונות מינית, נשאיר בעיקרו של דבר את חיי המין לרשות הפרט שלך. אינטימיות רגשית מושגת באמצעות מסרים לא מילוליים, כמו קשר עין ממושך ונגיעה אקראית, וגם דרך סגנון שיחה של חשיפה עצמית, שבו אתה משתף עם האחר את האני האמיתי שלך. ככל שאתה מגלים עוד זה על זו, תזהו אצל האחר היבטים קטנים אך מכריעים של עצמכם, שעשויים להוביל אתכם לרגשות אחדות ושותפות. מכאן המעבר למחויבות עם הניגוד התואם שלך טבעי כמו הישרדות. ובאמת, ברגע זה תדע (או תדעי) שאינך עוד לבד  - אתה שלם, מחויב, ומאוד חי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה