יום חמישי, 5 בינואר 2012

"פשוט תהיה עצמך?!?!?"


"פשוט תהיה עצמך." העצה הכי נפוצה בעולם ההיכרויות המודרני. כולם אומרים את זה אבל אף אחד לא מבין מה הכוונה. מאמר זה יגדיר את המושג "להיות עצמך" ויעזור לך לנצל את מה שכבר יש לך.

פשוט להיות עצמך היא למעשה עצמה מצוינת אבל אף אחד לא מבין מה היא בעצם אומרת. להיות עצמך פירושו להיות בעל דעה משלך ולא לשנות את אמונותיכם, עמדותיכם, ופעולותיכם על מנת לרצות אחרים. עליך להיות גאה בעצמך ולשתף את השקפותיך עם העולם.

בכל פעם שאתה משנה את דעתך כדי לגרום לאחרים לאהוב אותה, אתה הופך להיות פחות אטרקטיבי. אמנם דברים משותפים היא דרך מצוינת להתחיל כל סוג של יחסים, אך להסכים למען להסכים רק יגרום לדעתך להיות חלשה יורת בעיניה. אנשים נמשכים לאנשים אחרים אשר מוסיפים אלמנטים חדשים לתוך חיי הזולת, לא בגלל שהם מסכימים עם מה שהם  אומרים.

תארו לכם חברה אשר מסכימה עם כולם דבר שאתם אומרים בלי להוסיף שום דבר חדש לשיחה. אמנם זה עשוי להיות כיף בהתחלה, אך זה ייהפך במהרה למעצבן, ובסופו של דבר תראה זאת כנטל. לא תהיה שום סיבה לחלוק את דעתך עם אדם שעונה רק "נכון, צודק!".

אדם אשר מסוגל "להיות עצמו" יראה וישתף את דעותיו עם אחרים. הוא לא יכפה את דעתו על אחרים, אבל הוא יחלוק אותם ויתפס ייחודי.

דומגה של מה לא לעשות:
ילד: אני ממש אוהב "סופרלנד" המתקנים שם מדהימים!! היית שם פעם?
ילדה: הייתי אבל אני לא אוהבת את נמר הבר, אני חושבת שמסריח שם.
ילד: כן, זכותך, סופרלנד לא כל כך טוב.

מערכות יחסים רבות מגיעות לסופם כי אנשים מנסים להפוך את הבחורה למאושרת על ידי הסכמה לכל מה שהיא רוצה. בתחילה בחורה אהבה את הבחור כי הוא היה אדם ייחודי עם דעות משלו, אבל כאשר הוא ניסה לרצות אותה ולהסכים איתה, זה מוריד מגבריותו.

אתם לא צריכים להסכים עם כל מה שאדם אחר אומר!

על ידי הסכמה עם כל דבר שמישהו אומר, תמצא את מצבך כבלתי אפשרי לבנות אפילו ידידות. חשוב ליצור תערובת של הסכמה ואי הסכמה. הדרך הקלה ביותר לקבוע מתי להסכים ולא להסכים היא בקביעה פשוטה - הדעה שלך בעניין.

חוקרים בדקו מה יביא להצלחה רבה יותר בדייטים: הסכמה מלאה, חצי הסכמה, או אי הסכמה. הם מצאו כי הסכמה חלקית במהלך הדייט מובילה לתוצאות הטובות ביותר.

דוגמה למה כן לעשות:
ילדה: פיצה היא המאכל האהוב עליי.
ילד: פיצה לא כל כך עושה לי את זה. אי אפשר אפילו להשוות את זה לסטייק.
ילדה: פיצה היא ללא ספק הטובה ביותר! אתה אוהב שוקו חם?
ילד: וווואי, שוקו חם זה דבר מדהים! אין דבר טוב יותר מאשר כוס של שוקו חם ביום קר כדי לחמם אותך ולגרום לך לחייך.

כאשר אתה פשוט "תהיה עצמך", אנשים יכבדו אותך בניגוד לשיעמום שנוצר כאשר אתה מנסה להסכים עם כל מה שהאדם השני אומר. כך תוכל להשיג תוצאות טובות באמצעות מאמץ מינימלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה