יום שני, 23 בדצמבר 2013

הפעם השנייה

אני מכיר את מייקל מאז שהיה תלמיד תיכון בן 14, ונפגשתי איתו לפרקים במרוצת השנים. כיום הוא מנכ"ל חברת טקסטיל, עם יותר מ-450 עובדים. יום אחד ישבתי עם מייקל לארוחת צהריים, כשידידו בריאן עצר ליד השולחן שלנו לומר שלום. הזמנו אותו להצטרף, ובמהלך השיחה נודע לי שבריאן נשוי באושר לווירג'יניה, אשתו לשעבר של מייקל. וזה לא הכול, לבריאן ולווירג'יניה יש משמורת על ילדיו של מייקל. באותו זמן מייקל היה נשוי באושר זה 12 שנים לאישה ושמה קים.

בחן את עצמך
העמד את הממצאים האלה למבחן. נניח שאתה טיפוס מקדם, ואתה אמור להרגיש חי במיוחד עם אדם שגורם לך להרגיש חשוב. התבונן לאחור על חייך ועל קשריך עם אנשים - לא רק כאלה שהיית בקשר רומנטי איתם, אלא גם ידידים, עמיתים לעבודה וכו'. האם האנשים שאיתם הרגשת במיטבך היו גם אלה שגרמו לך להרגיש חשוב?

לשני הגברים יש גישה נאורה למצב המורכב ביניהם, והם שמחו לשוחח איתי על כך. תחילה שאלתי אותם איך נראית להם הקביעה שציטטתי קודם: איננו מתאהבים באדם - אנחנו מתאהבים ברגשות שמתעוררים בנו כשאנחנו איתו. שניהם הסכימו שזה נראה סביר ונכון.

ואז ביקשתי ממייקל להשלים את המשפט: "יותר מכול, קים גורמת לי להרגיש _______."

"זה קל," השיב, "בלתי מנוצח." שאלתי אותו, "האם וירג'יניה גרמה לך להרגיש בלתי מנוצח?" הוא גיחך. "אין סיכוי."

עכשיו פניתי לבריאן, וביקשתי ממנו להשיב על אותה שאלה ביחס לווירג'יניה. לא לקח לו זמן רב לומר, "המילה שעולה במוחי היא 'בעל שיקול דעת'. "למען האמת, היא גרמה לי להרגיש מעט חסר ביטחון, אם אתה כבר שואל."

באותו זמן השלמתי את הליטושים האחרונים לשאלון ההערכה העצמית שמופיע בסוף פרק זה, וביקשתי ממייקל ומבריאן למלא אותם במקום, עם המנה האחרונה והקפה. מייקל היה הראשון שהשלים את השאלון: "עניין של מה בכך," אמר והושיט לי את התוצאות.

כמו ששיערתי, הוא טיפוס שולט. לבריאן זה לקח הרבה יותר זמן, והוא התמקח איתי על פרטים וטען שזה לא מושלם. מייקל צחק ורכן לעברו, "קלטתי אותך: אתה טיפוס אנליטי." בריאן צחק, "כן, אתה קרוב לוודאי צודק."

שאלתי אם הם מוכנים שווירג'יניה וקים ימלאו את השאלון - בלי התערבותם. כעבור כמה ימים שלחו לי בדוא"ל את התוצאות. וירג'יניה היא טיפוס שולט, וקים היא תומכת.

כל ארבעת האנשים האלה מותאמים מבחינה חברתית, תרבותית, אינטלקטואלית ואפילו פיזית, אך נישואיהם של וירג'יניה ומייקל לא עלו יפה כי שניהם שולטים. שני הנישואים השניים - של וירג'יניה עם בריאן ושל מייקל עם קים - מצליחים מפני ששניהם מצאו את ניגודיהם הפסיכולוגיים המשלימים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה