יום שלישי, 24 בדצמבר 2013

איך תוכל למצוא משהו אם אינך יודע מה אתה מחפש?

בסרט "יומנה של ברידג'ט ג'ונס", ברידג'ט מוצאת את עצמה לכודה בין שני גברים: אחד שנראה טוב מכדי להיות אמיתי, והאחר שהוא כל כך לא בסדר, עד שבסופו של דבר דווקא הוא בסדר. היא מגלה בדרך הקשה כי לו היתה בוחרת לחיות עם דניאל קליבר, זה היה מתכון לשברון לב ולאסון, ואילו הבחירה במארק דארסי היא מתכון לאהבה ולרומנטיקה. אם בוחנים מקרוב, אפשר לראות שמלבד הרצון לחגוג ולבלות, היה לה מעט מאוד משותף עם דניאל קליבר מבחינת ערכיהם. הוא היה נוכל ורמאי, היא הייתה ישרה וגלוית לב. עם מארק דארסי זה סיפור שונה: שניהם ישרים ובעלי עקרונות, אם כי שונים מאוד באישיותם: הוא עצור והגיוני, היא פתוחה ורגשית. הם היו ניגודים תואמים.

אולם "יומנה של ברידג'ט ג'ונס" הוא יוצא הדופן בעולם ההוליוודי. רובם הגדול של הסרטים מציגים לנו מצג שווא, כאילו כל מה שצריך זה להתאהב עד מעל לראש, ואז נחיה באושר ובעושר לעולמי עד. הסרטים מלאים זוגות לא מתאימים עד גיחוך, שמתאהבים עד כלות הנשימה ונוסעים אל השמש השוקעת לבלות את כל חייהם יחדיו.

החיבור של מיליונר חסר הרחמים עם הזונה שאינה זוכה להבנה ב"אישה יפה" יוצר סיפור נפלא, אך במציאות זה פשוט לא פועל כך. הם יחנקו זה את זו עוד לפני תום החודש הראשון.

אם אתה (או את) מעוניין באמת לשפר את סיכוייך למצוא בת זוג שתאהב אותך לפחות באותה מידה שאתה תאהבה אותה, אתה צריך להגדיר לעצמך את הערכים והמניעים שלך, את התחומים שבהם אתה זקוק להתאמה עם בת הזוג ואת אלו שבהם מוטב לכם לחיות כניגודים: סגנונות האישיות וההתנהגות שלכם. לסיום, תצטרך למנות את "שוברי העסקה" שלך, הקווים האדומים שלעולם לא תוכל להשלים עימם, ויהי-מה. למשל, אם אינך אוהבת גברים עם זקן, אולי תוכלי לשכנע את הניגוד התואם שלך לגלח אותו, אבל אם אינך אוהבת הומור שטותי, והגבר שלך הוא מסוג הבדחנים הכפיתיים, הישמרי. לא כדאי ליפול על קרקע המציאות הקשה, אחרי שיתפוגג הריגוש הראשוני.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה