יום שני, 23 בדצמבר 2013

המפתח ללב

בשלב מוקדם בסדנה שלי אני שואל את המשתתפים, "איך אתם גורמים למישהו להתאהב בכם?" טווח התשובות רחב ומשתנה כמו ההגדרות לאהבה שסקרנו קודם לכן.

בחור בן 20 ומשהו אמר, "אתה לוקח אותה לרכבת ההרים בלונה-פארק, כדי לרגש אותה, ואז אתה אומר לה שאתה רוצה להיות החבר שלה."

"וזה פועל?" שאלתי.
"לא," השיב, "אבל קראתי במקום כלשהו שזה אמור לעבוד."
אישה נאה בת 30 ומשהו אמרה, "אני לא מחכה. כשאני נמשכת לגבר, אני עושה את הצעד הראשון."
"וזה פועל?" שאלתי.
"לא," הודתה. "אני רק נקלעת שוב ושוב למצבים מביכים."
עוד צעיר, נאה ולבוש בלא רבב, התוודה, "לתת לה לדעת כמה אתה עשיר."
"זה פועל?"
"בוודאי," השיב, "אם אתה הולך על רודפות ממון."
אישה שחורת שיער בשנות ה-20 המאוחרות לחייה אמרה, "אני ידידותית ופתוחה, אבל התוצאה היא שאני קושרת קשרי ידידות עם אנשים רבים כמוני."
בחור נאה בעל מבטא אוסטרלי כבר אמר, "אני משחק איתן בחם-קר. יום אחד פרחים ורומנטיקה, אחר כך אני לא עונה לטלפונים שלה במשך שבוע, ואז שוב מכרכר סביבה ומחניף לה כאילו היא האישה היחידה בעולם."
"זה פועל?"
"כן ולא. תלוי אם יחסים עצבניים בין שני דפוקים נקרא אצלך קשר זוגי."

למעשה, רובנו בורים יחסית בכל הנוגע למציאת אהבה, והתוצאה היא שאנחנו מחפשים בצורה אקראית וחסרת כל סדר או תכנון. אנחנו משוכנעים כל כך שהאהבה אמורה פשוט לקרות - כמו בסרטים - אז אנחנו מסתמכים בעיקר על יד המקרה. אבל כמו בשאר תחומי החיים, יש לך סיכוי טוב בהרבה למצוא משהו כשאתה יודע מה אתה מחפש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה