יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

אהבה שבאה באקראי

נכון שהיה נפלא לו היה אפשר להתאהב באדם הנכון ממבט ראשון? לפעמים זה באמת קורה. היא מביטה, הוא מביט; היא מחייכת, הוא מחייך - ופתאום זע משהו בפנים, רגשות מתעוררים, עכבות נדחקות הצידה, ובום - אהבה ממבט ראשון. אהבה מסוג זה מתרחשת כששני בני-אדם מזהים זה אצל זו באופן מיידי משהו שהם יודעים באופן מוחלט שהם רוצים. המשיכה כה עמוקה, עד שהיא דוחפת אותם לפעול - למעשה, זה בדרך כלל כל כך חזק עד שכל הזהירות והשכל הישר פורחים מן החלון.

מחקרים מלמדים שלא מדובר רק במשיכה פיזית ומינית, אלא בהכרה הדדית שהם משלימים היטב זה את זו מבחינת אישיות ומזג אישי.

ד"ר ארל ניומן, מחבר הספר "אהבה ממבט ראשון" ראיין 1,500 איש מכל הגזעים, הדתות והרקעים בכל רחבי ארצות-הברית, והגיע למסקנה שאהבה ממבט ראשון איננה חוויה נדירה. זאת ועוד, ד"ר ניומן גורס שאם אתה מאמין באהבה ממבט ראשון, יש סיכוי של כ-60% שהיא תקרה לך. הנה מה שהוביל אותו למסקנה זאת:


  • קרוב לשני שליש מהאוכלוסייה מאמינים באהבה ממבט ראשון.
  • בין המאמינים, יותר ממחציתם חוו אהבה ממבט ראשון.
  • 55 אחוז מאלה שחוו אהבה ממבט ראשון התחתנו עם מושא אהבתם.
  • שלושה רבים מאותם זוגות נשארו נשואים.
קח למשל את סיפורים של פרנסיס ואיילין, הוריהם של שני ידידים קרובים שלי. במלחמת-העולם השנייה היה פרנסיס טייס ספיטפייר. ערב אחד נכח במופע תיאטרלי שנערך לכבוד החיילים. "ברגע שאיילין עלתה על הבמה, הציפה אותי הרגשה מוזרה ביותר," ביפר לי פרנסיס. "חשבתי לעצמי, הנה אשתי. לא היה צל של ספק בליבי. לא היה לי מושג נמי היא, אבל ידעתי שהאישה הזאת תהיה איתי כל חיי. בתום המופע הלכתי אל מאחורי הקלעים, ושידלתי מישהו לערוך ביננו היכרות. כשהצטלבו מבטינו, חשבתי זרם אדיר של אהבה, ונשימתי נעתקה. אני זוכר שחשבתי שכל חיי היו כדאיים בשביל אותו רגע בודד."

פרנסיס ואיילין נשואים זה 48 שנים, ומתברכים בשני ילדים ובחמישה נכדים. מעניין לספר שכעבור שנים רבות ישב יום אחד בנם מרטין, כיום איש עסקים מצליח, בבר בשיקגו כששלוש דיילות נכנסו לבר. "הזמן עמד מלכת," סיפר לי. "פניתי לידיד שישב לידי ואמרתי, 'זאת אשתי לעתיד'." הוא צדק. כיום, 24 שנים לאחר מכן, יש להם שלושה ילדים יפים בגיל ההתבגרות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה