יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

החיפוש אחר האהבה

ובכן, אם האהבה חיונית לבריאותך ולרווחתך, מדוע קשה כל כך למצוא אותה לפעמים? לשם התחלה, הרבכה ממה שהוליווד מוכרת לנו בתור בן הזוג המושלם זה פשוט הבלים. התקשורת באופן כללי נותנת לנו הדרכה עלובה מאוד בכל הנוגע למציאת האדם שישלים אותנו. אם תעיינו בכתבי-עת פופולריים, או תצפו בטלוויזיה או בסרטים, אתם עשויים להתפתות להאמין שעליכם להיראות באופן מסוים, להדיף ריח מסויים, לדבר על דברים מסוימים ולחתור למטרות פיננסיות וקייריסטיות צרות עד להחריד, אם אתם רוצים להיות במירות לזוגיות.

האמת היא שכל אותם אנשים "זוהרים" שאנחנו רואים בטלוויזיה ובכתבי-העת הם בני-אדם כמוך וכמוני. אני יודע, נהגתי פעם לצלם אותם לפרנסתי. אלה אנשים רגילים לכל דבר, רק לבושים, מאופרים ומרוטשים ליצירת רושם מסוים. הם מדברים מילים שנכתבו על ידי אחרים, לובשים בגדים שמישהו בחר בשבילם, משקיעים חצי מחייהם בדיאטות למיניהן, ועוברים לפעמים ניתוחים פלסטיים מכאיבים. כל הזוהר לכאורה שלהם הוא חלק מאשליה שמאביסים אותנו בה ושאנחנו הסכמנו לבלוע. האירוני בדבר הוא שאם תגרדו את פני השטח, תגלו שכל העיצוב והברק והשיזוף המלאכותי וצבעי המלחמה לא מוסיפים כהוא זה להערכה העצמית של אותם אנשים. בפנים הם כמו כל אחד אחר.

בניסיון לעמוד באידיאלים הכוזבים של התקשורת, התפתינו לחבוש מסכות ולהאמין לאחרים שחובשים מסכות. האם ייפלא הדבר שכאשר המסכות נושרות - במוקדם או במאוחר - ואנחנו רואים מה מאחוריהן, אנחנו נותרים עם חוסר התאמה, תסכול עצום וכעס אדיר? והאם מפתיע, לנוכח הדברים האלו, ששיעור הגירושים כיום הוא מעל 50%?

אני לא מציע שתפסיק לטפח את עצמך - אדרבה, הפק את המיטב ממה שיש לך. אני רק רוצה שתבין כי אין בך שום פגם אם אינך נראה כמו כל אותם זוהרים וזוהרות בטלוויזיה ובכתבי-העת, וכי גם הם לא נראים כמו עצמם. הייה עצמך, הפק את המיטב ממה שיש לך, והיפטר מן המסכות. אתה (או את) עשוי לגלות שאתה מחביא מעין רואים דווקא את הדברים הטובים שיש לך להציע.

עברגנו גם התניה שגרמה לנו להאמין שהנסיך או הנסיכה המיועדים לנו עתידים להיכנס לחיינו בצעדי ריקוד קלילים, אבל ברוב המקרים זה לא פועל כך. ישנם בהחלט מקרים של אהבה ממבט ראשון, אך אין זה חכם לבנות על אהבה כזו. אם איבדתי את משרתך, ואתה יושב ומחכה שמישהו יקיש על דלתך ויציע לך את משרת חלומותיך על מגש של כסף, אתה עשוי לחכות זמן רב. עליך להביא את עצמך לשם - לדבר עם אנשים, לתור אחר הזדמנויות, לקשור קשרים. זה המקום שבו נכנסת לתמונה האהבה המתוכננת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה